II
. Jak to działa
3
. Maszyny cyfrowe
3
.
1
Algorytm
3
.
2
Program komputerowy
3
.
3
Zera i jedynki
3
.
4
Ponumerować litery (ASCII)
3
.
5
Korekcja błędów
4
. Komputery
4
.
1
Rodzaje plików
4
.
2
Jak to uporządkować, czyli pliki w katalogach
4
.
2
.
1
Ścieżka dostępu (
path
)
4
.
3
System operacyjny
4
.
3
.
1
System wielodostępny: jeden komputer, wielu użytkowników
4
.
3
.
2
Administrator
4
.
4
Wirusy
4
.
5
Megabajty, megaherce, PC z klocków?
4
.
5
.
1
Procesor
4
.
5
.
2
Pamięć operacyjna (RAM)
4
.
5
.
3
Dysk twardy (HDD)
4
.
5
.
4
Karta grafiki
4
.
5
.
5
CD-ROM i DVD
4
.
5
.
6
Napęd dyskietek (FDD)
4
.
5
.
7
Pozostałe elementy
4
.
6
Co się dzieje, gdy włączamy komputer?
5
. Internet od podstaw
5
.
1
IP -- protokół Internetu
5
.
1
.
1
Droga informacji w Internecie
5
.
1
.
2
URL
5
.
2
E-mail, czyli poczta elektroniczna
5
.
2
.
1
Dlaczego e-mail jest tani
5
.
2
.
2
POP3 i WebMail
5
.
2
.
2
.
1
POP3
5
.
2
.
2
.
2
WebMail
5
.
3
Ogólnoświatowa Pajęczyna (WWW)
5
.
3
.
1
HTML -- język WWW
5
.
4
Gdzie się podział spis treści?
5
.
4
.
1
Słowa kluczowe, czyli jak szukać i dać się znaleźć
5
.
5
Kryptografia i zakupy przez Internet
Szyfr = algorytm + klucz
Szyfrowanie bez odszyfrowywania?
5
.
5
.
1
Kryptografia klucza publicznego
6
. Przejawy rewolucji cyfrowej
6
.
1
Ta okropna wolność słowa
6
.
2
Poczta elektroniczna
6
.
3
E-biznes
Punkt widzenia klienta
Punkt widzenia przedsiębiorcy
6
.
4
Praca na odległość
6
.
5
Otwarte Źródła i Wolność Oprogramowania
A. Kilka dat z historii komputerów
B. Kilka dat z historii Internetu
C. Jak się ,,podłączyć'' do Internetu
C.
1
Jaki komputer kupić
C.
2
Podłączamy się za darmo
Darmowe konto pocztowe i strona WWW
D. Zapis (kod) dwójkowy
Dalej:
3. Maszyny cyfrowe
Do góry:
Komputer. Internet. Cyfrowa rewolucja.
Wstecz:
2.6 Wyszukiwarki