Żadnej z tych wad nie ma umieszczenie kompletnego serwisu informacyjnego w Internecie. Dostępny jest bez przerwy (określa się to 24365) dla wszystkich zainteresowanych (wystarczy rozreklamować łatwy do zapamiętania adres witryny), aktualizacje są natychmiastowe, a koszty nieporównanie niższe.
Ale aktualna oferta czy nawet bezpośrednia sprzedaż w Internecie (rozwiązania business-to-client, b2c) to zaledwie wierzchołek góry lodowej zastosowań Internetu w biznesie. Coraz większego znaczenia nabierają rozwiązania typu business-to-business (b2b). Dzięki elektronicznym podpisom, opartym na infrastrukturze klucza publicznego (Public Key Infrastructure, PKI)6.7, możliwe są np. natychmiastowe transakcje bez papierowych faktur6.8, a nawet bez pośrednictwa ludzi. Wykorzystanie niesionych przez Internet możliwości pozwala na optymalizację wielu procesów i zmniejszenie kostów. Ich rozważenie jest koniecznością dla każdej firmy, chcącej zachować konkurencyjność w nadchodzącym stuleciu.