Większość szukających popularności firm internetowych oferuje zwykle darmowe konta pocztowe;
założenie takiego konta trwa zwykle kilka minut i nie wymaga żadnych formalności poza wpisaniem danych
do formularza na stronie WWW. Możemy wybierać z szerokiej oferty w kraju i za granicą -- znajdziemy je
w większości portali, można też wpisać
hasło typu ,,darmowe konto pocztowe'' czy ,,free e-mail account'' w dowolnej wyszukiwarceC.4.
Przy wyborze warto zwrócić uwagę:
jakie są opinie o bezawaryjności danego serwisu,
czy istnieje możliwość dostępu do skrzynki zarówno przez POP3, jak i WebMail (rozdział 5.2),
jakie są ograniczenia na pojemność naszej skrzynki oraz objętość materiałów udostępnianych przez WWW,
czy i ewentualnie jaki tekst reklamowy będzie dołączany do naszych listów,
jaka jest postać oferowanego nam adresu: pierwszy człon, czyli nazwę użytkownika, wybieramy sami
(choć często okazuje się, że wybrana przez nas nazwa jest już na tym serwerze zajęta), ale na to, co
występuje na prawo od ,, @'', nie mamy wpływu,
czy dostajemy również możliwość umieszczenia na serwerze własnej strony WWW oraz jaki będzie jej adres i ograniczenia rozmiaru umieszczanych materiałów.
Dostęp do danych potrzebnych do skonfigurowania POP3 oraz korzystania z WebMail (rozdział 5.2)
znajduje się zawsze na stronie, na której zakładaliśmy konto. Znajdziemy tam również informacje,
jak umieścić na serwerze własną stronę WWW (jeśli jest taka możliwość).
Po założeniu nowego konta warto sprawdzić ,,czy działa'', wysyłając na początek list do siebie.