Towarzysze, obywatele, ludu pracujący stolicy!
...Odstępy pokoleń zwęziły się w tych czasach do śmieszności prawie - ludzie
o parę lat młodsi od innych mówili o tamtych jako o "starcach" - część
zagłupiła się beznadziejnie - (rekordowy sport, radio, jako tzw.
"kręcicielstwo", taniec i marniejące kino - gdzie był czas, żeby o
czymkolwiek móc pomyśleć? Grubiejąca z roku na rok gazetka codzienna i
tandeta książkowa dokonały reszty) - część przez nagłą reakcję wpadła w
fałszywą żądzę pracy i zapracowała się bezmyślnie i bezproduktywnie do zdechu
- tylko cząstka pogłębiła się, ale były to duchowe pokraki, niezdolne do
życia i twórczości. Następne pokolenie (różniące się od tamtego o lat
dziesięć) było głębsze, ale bezsilne. Nie mięśniowo - (...) ale wola panie,
tego, coś nie ta i duch, duch, panie dobrodzieju, mimo że tyle o nim mówiono
- nie był pierwszej jakości jako rusztowanie - szczególniej oczywiście u nas.
(...) Czym miały żyć te rachityczne mózgi?
Witkacy, "Nienasycenie"
Jesteśmy oddolną inicjatywą studentów różnych wydziałów (początkowo wydziału fizyki UW). Działalność nasza, jeśli można to tak nieelegancko nazwać, polega na uczęszczaniu do teatrów i tym podobnych przybytków kultury, a również na organizowaniu pokazów zdjęć podróżniczych, slajdów, itp. Jesteśmy otwarci na propozycje wyjść na rozmaite spektakle, tudzież inne atrakcje kulturalne, jak i uczestniczenie bądź organizowanie czegoś czym się dotychczas nie zajmowaliśmy. Będziemy zatem - cóż czynić? - co tydzień "dokulturalniać się" (ohydne
słowo!). W dużej mierze będzie to teatr, ale także inne formy (np. balet,
opera, względnie kino o jakości kina Muranów). Hurrra! Do ataku!!! Po dokonaniu aktu uczestniczenia w cotygodniowym wybranym wydarzeniu kulturalnym, młodzież, a i osoby towarzyszące jej, będzie się mogła udać do pobliskiego przybytku celem spożycia, koń-wersacji i życia (towarzyskiego, prawdziwego, innego - do wyboru).
Aktualnie aktywne są dwa projekty: Wypady_Aktywu, czyli wspólne ruszanie do teatrów, itp., oraz Pokazy, czyli jak sama nazwa wskazuje, pokazy zdjęć, itp. Brać udział zarówno w wypadach jak i pokazach może każdy, starszy czy młodszy, chłopak czy dziewczyna. Jesteśmy międzywydziałowi, międzypokoleniowi i śródziemnomorscy.
Poza tym proszę mieć na uwadze, że istnieje lista e-mailowa po której rozchodzą się najbardziej aktualne informacje dotyczące naszych wyjść, pokazów i w ogóle. Dlatego aby być na bieżąco, trzeba się wpisać na listę. To nic nie kosztuje, a jaki zysk!
Wypady_Aktywu
Zasady
- Każdy z nami może wyruszać. Studenci szczególnie mile widziani, acz nie tylko.
- Tam, gdzie wstęp nie jest wolny, trzeba zarezerwować bilety grupowe, bo bez rezerwacji może nie być nawet wejściówek, a poza tym bilety grupowe są tańsze. Jeśli obowiązuje rezerwacja, to:
- Poinformujemy o tym! ;-)
- Trzeba jak najszybciej zgłosić e-mailowo swoją chęć uczestnictwa i rezerwację biletu lub biletów. (Takie zgłoszenie jest zobowiązujące! - patrz punkt następny.)
- Organizatorzy określoną liczbę dni przed dniem spektaklu za własne pieniądze wykupią odpowiednią liczbę biletów (dlatego prosimy odpowiedzialnie zgłaszać rezerwację!).
- Ci, którzy zgłosili rezerwację i nie są studentami Wydziału Fizyki lub MISMaPu, w dniu spektaklu przynoszą pieniądze, aby zwrócić organizatorom cenę biletów.
- Studenci Wydziału Fizyki oraz studenci MISMaPu mają refundowane koszta biletów ze strony dziekanatów. Rozliczenie następuje na podstawie listy obecności.
- Uwaga! Można też nie rezerwować i przyjść "sobie po prostu" na spektakl, ale ryzyk-fizyk (!), może nie być biletów.
- Wszyscy inni studenci też mogą załatwić sobie refundację, jeśli pójdą do swojego dziekanatu i ją wynegocjują! Zachęcamy i popieramy! Międzywydziałowy Klub Kulturalny czeka na kolejnych członków!
- W każdym razie, tak czy siak, każdy może się `załapać' na tańszy bilet grupowy...
- ...albo bez zobowiązań sobie z nami pójść na wyjścia te, które chce.
- Prosimy też informować o ciekawych możliwościach wypadów kulturalnych!
Poza tym proszę mieć na uwadze, że istnieje lista e-mailowa po której rozchodzą się najbardziej aktualne informacje dotyczące naszych wyjść. Dlatego aby być na bieżąco, trzeba się wpisać na listę. To nic nie kosztuje, a jaki zysk!
Organizatorzy
organizatorzy:
Dorota Jarecka (uchwytna na wydziale fizyki), odpowiedzialna za finanse i rezerwację
Ryszard Paweł Kostecki (uchwytny na fizyce, filozofii i isnsie), odpowiedzialny za informowanie i koordynację
opiekun: prof. dr hab. Piotr Chankowski
oficjalne finansowe wsparcie wydziałów: Wydział Fizyki UW, Kolegium Międzywydziałowych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych UW
Konkrety
wypad nr |
termin |
cel |
14 |
3.12.2006, 19:00 |
Teatr Narodowy / "Czekając na Godota"
więcej informacji: http://www.narodowy.pl/play.php? id=9173
|
13 |
21.11.2006, 19:00 |
Teatr Montownia / "Mp3"
więcej informacji: http://www.montownia.art.pl/spektakle/mp3.htm
|
12 |
5.10.2006, 19:15 |
Teatr Mały / "Rzeźnia"
więcej informacji: http://www.narodowy.pl/play.php?id=8756
|
11 |
17.01.2006 (środa), 18:00 |
Teatr Powszechny / "Zapasiewicz gra Becketta"
Samuel Beckett
Zapasiewicz gra BECKETTA
Reżyseria: Antoni Libera
Scenografia: Ewa Starowieyska
Wystepują:
Olga Sawicka
Sławomir Pacek
Zbigniew Zapasiewicz
Trzy jednoaktówki Becketta, którymi Zbigniew Zapasiewicz świętuje 50-lecie swojej pracy na scenie to nie tylko rzadki pokaz aktorskiego kunsztu, ale również przejmująca opowieść o wyścigu, który człowiek toczy ze swoją pamięcią, z utraconym, nie dającym się odzyskać czasem i życiem.
|
10 |
3.12.2005 (środa),
19:00 |
Teatr Narodowy / "Śmierć komiwojażera"
Arthur Miller - Śmierć komiwojażera
reżyseria Kazimierz Kutz
muzyka Jan Kanty Pawluskiewicz
scenografia Andrzej Dudziński
kostiumy Dorota Kołodyńska
światło Tomasz Wert
obsada:
Willy Loman Janusz Gajos
Wuj Ben Zbigniew Bogdański (gościnnie)
Linda Anna Seniuk
Biff Wojciech Malajkat
Haping Zbigniew Zamachowski
Howard Wagner Emilian Kamiński
Panna Forsythe Katarzyna Taracińska-Badura
Letta Kinga Ilgner / Joanna Kwiatkowska-Zduń
Kobieta Ewa Konstancja Bułhak-Rewak / Bożena Stachura
Stanley Jacek Różański
(DEATH OF A SALESMAN w przekładzie Joanny Goroczyckiej)
(...)
Sześćdziesięcioparoletni komiwojażer, od 34 lat pracuje w
jednej
firmie. Ma coraz mniej sił, coraz mniej przywozi zamówień,
cierpi też
na zaburzenia psychiczne (halucynacje będace jednoczesnie
retrospekcjami), toteż najpierw przestaje otrzymywać stałą,
niezależną
od prowizji pensję, a następnie zostaje zwolniony z pracy.
Jego zycie
jest pasmem okrutnych rozczarowań. Marzył, bo zostać
wspaniałym,
szanowanym i lubianym przez wszystkich komiwojażerem, ale nic
z tego
nie wyszło (...). Jeszcze większym rozczarowaniem jest
życiowa klęska
jego ukochanego syna Biffa, którego od małego upewniał że
jest kimś
wyjątkowym. Przełomowym momentem w życiu Biffa był dzień, gdy
po
niezdanej maturze pojechał bez uprzedzenia do ojca i zastał
go w
pokoju z kochanką. Willy jest przekonany, że Biff nie robi
kariery z
zemsty za tamto rozczarowanie. Gdy po latach syn wraca do
domu i
wspólnie z bratem planuje rozkręcenie nowego interesu, Loman
czepia
się tej myśli jak ostatniej deski ratunku. Niestety Biff
ponosi
druzgocącą klęskę. Zrozpaczony ojciec powraca do trapiących
go od
dłuższego czasu mysli samobójczych. Ginie, świadomie
rozbijając
samochód i pozorując wypadek. Liczy na to, że jego rodzinie
zostanie
wypłacone 20 tysięcy dolarów odszkodowania, które pozwolą
Biffowi
zacząć od nowa. Przez całe życie żył złudzeniami, marzeniami,
nie
wiedząc, kim jest naprawdę i kim naprawdę są jego
najbliżsi.
źródło: Dariusz Kosiński, Słownik postaci dramatycznych,
Kraków 1999
|
9 |
7.11.2005
(poniedziałek), 19:00 |
Filharmonia Narodowa / JUILLIARD STRING QUARTET
Koncert kameralny JUILLIARD STRING QUARTET
Joel SMIRNOFF - I skrzypce
Ronald COPES - II skrzypce
Samuel RHODES altówka
Joel KROSNICK - wiolonczela
Heinz HOLLIGER - obój
Franz SCHUBERT - Allegro c-moll D 103 na kwartet
smyczkowy
Wolfgang Amadeus MOZART - Kwartet F-dur KV 370 na obój
skrzypce, altówkę i wiolonczelę
Elliot CARTER - Oboe Quartet na obój, skrzypce, altówkę i
wiolonczelę
Ludwig van BEETHOVEN - Kwartet smyczkowy F-dur op. 135
Opis koncertu:
Niewiele jest zespołów, które mogą poszczycić się tak długą i
bogatą karierą, jak Juilliard String Quartet. W Stanach
Zjednoczonych można używać tej nazwy niemal jako synonimu
kwartetu smyczkowego. Zespół ceniony i podziwiany jest za
piękno dźwięku, jednomyślne, świetnie realizowane zamysły
artystyczne, przejrzystość i klarowność gry, czystość" w
podejściu do interpretacji. W pięćdziesiątym dziewiątym roku
swojej działalności, Juilliard String Quartet to przede
wszystkim: tysiące koncertów, około pięciuset dzieł w
repertuarze (od arcydzieł klasycznych mistrzów do muzyki
współczesnej), ponad 100 nagranych płyt i imponująca lista
nagród za różnorakie dokonania artystyczne, z czterema
nagrodami Grammy na czele. Zespół ma na swym koncie ponad 60
premier utworów kompozytorów amerykańskich, ze szczególnym
uwzględnieniem dzieł Elliotta Cartera. Jego Kwartet
obojowy, skomponowany został w 2001 roku dla Heinza Holligera
nie tylko oboisty, ale też kompozytora i dyrygenta
muzyka, będącego jedną z najbardziej wszechstronnych i
wyrazistych osobowości artystycznych naszych czasów. To jego
wirtuozeria i umiejętności (na przykład wydobywania dwóch
dźwięków jednocześnie czy gry glissando) były inspiracją dla
Cartera przy pisaniu Koncertu obojowego. Jednak tym Kwartecie
(na obój, skrzypce, altówkę i wiolonczelę) utworze będącym
serią sześciu duetów na wszystkie kombinacje instrumentów
ważniejsza od eksperymentów czy efektów wykonawczych był, wg
słów Cartera, sam sposób organizacji dźwięków", czyli
strukturalna strona dzieła muzycznego.
|
8 |
25.10.2005 (środa),
18:00 |
Teatr Narodowy / "Kartoteka"
Tadeusz Różewicz - Kartoteka
reżyseria Kazimierz Kutz
scenografia Jerzy Kalina
opracowanie muzyczne Mirosław Jastrzębski
obsada
Bohater Zbigniew Zamachowski
Matka Teresa Budzisz-Krzyżanowska
Ojciec Jan Englert
Starzec Pierwszy Andrzej Blumenfeld
Starzec Drugi Józef Duriasz
Starzec Trzeci Zbigniew Bogdański (gościnnie)
Sekretarka Joanna Kwiatkowska-Zduń
Olga Beata Ścibakówna
Wujek Michał Pawlicki
Górnik Czesław Lasota
Gość W Cyklistówce Sławomir Federowicz
Gość W Kapeluszu Mirosław Konarowski
Pan Z Przedziałkiem Jerzy Łapiński
Gruby Maciej Kozłowski
Kelnerka Katarzyna Taracińska
Pani Pierwsza Wiesława Niemyska
Pani Druga Sławomira Łozińska
Tłusta Kobieta Ewa Ziętek (gościnnie)
Dziewczyna Magdalena Warzecha
Nauczyciel Marek Barbasiewicz
Przyjaciel Z Dzieciństwa Łukasz Lewandowski
Chłop Wojciech Malajkat
Młody Mężczyzna Artur Żmijewski
Dziennikarz Emilian Kamiński
|
7 |
25.05.2005, 18:45 |
Opera Narodowa / Giuseppe Verdi - "Aida"
Plac Teatralny 1
|
6 |
18.05.2005, 18:45 |
Opera Narodowa / Piotr Czajkowski - "Dama Pikowa"
Plac Teatralny 1
|
5 |
27.04.2005, 19:15 |
Stara Prochoffnia / Teatr Konsekwentny - "Zaliczenie. Lekcja"
ul. Boleść 2, Stare Miasto
ZALICZENIE. LEKCJA
na podstawie "Zaliczenia" K. Zanussiego i E. Żebrowskiego oraz "Lekcji" E. Ionesco w przekładzie J. Błońskiego
Reżyseria i scenografia: Teatr Konsekwentny
Obsada: Agnieszka Czekierda, Adam Sajnuk, Arkadiusz Wrzesień, Mariusz Bachura
"Połączenie noweli filmowej z nieśmiertelną sztuką rumuńskiego dramatopisarza było pomysłem tyleż diabelskim , co oryginalnym. Konsekwentni podjęli to ryzyko, a w efekcie powstał spektakl, w którym splatają się dwie konwencje teatralne, zaś dwa banalne spotkania - studenta z panią profesor oraz uczennicy z wiekowym profesorem - są jednocześnie opowieścią o nieograniczonej ludzkiej wyobraźni. O wyobraźni, która ma zdolność mieszania czasu, ludzi, przestrzeni i przedmiotów, która sam plan zamienia w krwawą zemstę. I całe szczęście - to tylko (a możę aż?) nasza wyobraźnia. ! Ten paraboliczno-absurdalno-groteskowy spektakl z przewrotnymi i zaskakującymi zwrotami akcji liczy sobie 4 lata (premiera 7 czerwca 2000r) z czego przynajmniej 1/3 to spektakle wyjazdowe, grane w całej Polsce, a nawet za granicą. Brał on udział w dziesiątkach festiwali, otrzymał mnóstwo nagród. W stolicy zawędrował on z MCKiS przez Teatr Nowy, Teatr Staromiejski do Teatru Stara ProchOFFnia Stołecznego Centrum Edukacji Kulturalnej, gdzie już - mamy nadzieję - w jak najdalszej przyszłości dokona swego burzliwego żywota." - to cytat ze strony Teatru Konsekwentnego: http://free.art.pl/konsekwentny/t1.html. Informacje o Starej Prochoffni (łącznie z mapką jak doń dotrzeć - nie jest to zbyt trudne) znajdują się na stronie http://www.staraprochownia.art.pl.
|
4 |
14.04.2005 (czwartek), 18:45 |
Teatr Współczesny / "Transfer" ul. Mokotowska 13
Maksym Kuroczkin - TRANSFER (Curikow) Reżyseria: MACIEJ ENGLERT
Młody biznesmen, Alosza Curikow, otrzymuje za pośrednictwem dawnego kolegi z wojska zaproszenie od ojca. Nic by w tym nie było dziwnego, gdyby nie fakt, że ojciec dawno nie żyje, a na spotkanie z nim nasz bohater musi wybrać się do... piekła. Zmęczony pracą, znudzony życiem małżeńskim, Curikow chętnie przyjmuje zaproszenie. Zarówno on, jak i jego współtowarzysze podróży - sekretarka i kochanek żony - mają mgliste pojęcie o Hadesie i jego mieszkańcach. Jakie przygody ich tam spotkają? Czy uda im się stamtąd wrócić? A jeśli wrócą, to jaki wpływ będzie miał pobyt w Krainie Zmarłych na ich dalsze życie? "Transfer" to znakomicie skonstruowana tragikomedia o zacięciu satyrycznym, z błyskotliwymi dialogami, pełna inteligentnego dowcipu i gorzkich refleksji.
Maksym Kuroczkin - nazywany w Rosji "nadzieją współczesnej dramaturgii" (ponad 10 sztuk), poeta, prozaik, urodzony w Kijowie w r.1970, z wykształcenia archeolog, laureat kilku nagród teatralnych, grany jest z powodzeniem także poza swoim krajem: w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii. Prapremiera "Transferu" (pierwotny tytuł sztuki - "Curikow" ), która zainaugurowała moskiewski festiwal "Nowy Dramat" we wrześniu 2003 r., stała się wydarzeniem zarówno dla publiczności, jak i krytyków.
Obsada:
Curikow - ANDRZEJ ZIELIŃSKI
Żona - AGNIESZKA PILASZEWSKA (gościnnie)
Pampucha - PRZEMYSŁAW KACZYŃSKI
Dima - BORYS SZYC
Masza - MONIKA KWIATKOWSKA-DEJCZER
Ostatni gość - LEON CHAREWICZ
Fotograf - MACIEJ MARCZEWSKI
Ciocia Fotografa - DANUTA SZAFLARSKA
Kulawy - JAN PĘCZEK
Manabozo - MATEUSZ DAMIĘCKI
Ojciec Curikowa - JANUSZ MICHAŁOWSKI
Sprzątacz w czapce - JAKUB KAMIEŃSKI
Dziewczynka - ***
Więcej informacji na stronie http://www.wspolczesny.pl/test/rep/tr.html.
|
3 |
9.04.2005 (sobota), 19:45 |
Teatr Kontrapunkt / "Kantata na Cztery Skrzydła" (przedpremierowe próby otwarte) Natoliński Ośrodek Kultury (NOK), ul. Na Uboczu 3 WSTĘP WOLNY
Robert Brutter - Kantata na Cztery Skrzydła
Opracowanie muzyczne i reżyseria: Piotr Przytycki
Opieka artystyczna: Zbigniew Bogdański
Występują: Jakub Dowgird, Marcin Filipiak, Paweł Frąckiewicz, Kasia Gajewska, Paulina Sygnatowicz
Więcej informacji o Teatrze Kontrapunkt na stronie http://www.napis.waw.pl/index.php?id_art=491 oraz domowej stronie Kontrapunktu http://demon.webd.pl/kontrapunkt. |
2 |
22.03.2005 (wtorek), 19:45 |
Teatr Kontrapunkt / "Męczeństwo Piotra Ohey'a" Natoliński Ośrodek Kultury (NOK), ul. Na Uboczu 3 WSTĘP WOLNY |
1 |
17.03.2005 (czwartek), 19:00 |
Teatr Mały / "Śmierć komiwojażera" przy kinie Relax |
Pokazy
Krótka piłka
Tytułem wstępu powiemy na razie tylko tyle, że organizujemy pokazy zdjęć, slajdów... a czemuż by nie i filmów amatorskich? - Każdy może pokazać coś, a jeśli chce, to niech da znać. Dysponujemy laptopem, rzutnikiem multimedialnym i salą.
Konkrety
pokaz nr |
termin |
opis |
1 |
17.03.2005 (czwartek), 16:00 |
Pokaz slajdów z Kaukazu / Łukasz Szulc Wydział Fizyki UW, Hoża 69, sala SSD
|
2 |
17.04.2005 (czwartek), 16:00 |
Pokaz zdjęć z Laosu / Radek Michalak Wydział Fizyki UW, Hoża 69, sala SSD
|
Organizator(zy?)
Agata Chęcińska (uchwytna na wydziale fizyki)
GG: 4626114
|