Wstęp
C++ zostało zaprojektowane w AT&T Bell Labs na początku lat 80-tych - z myślą o pisaniu dużych projektów
C++ jest w dużej mierze nadzbiorem C który :
- Umożliwia ściślejszą kontrolę typów
- Wspiera abstrakcję danych
- Wspiera programowanie obiektowe
- Pojedyncze i wielokrotne dziedziczenie, abnstrakcyjne klasy bazowe, funkcje wirtualne
- Umożliwia bardziej zaawansowaną obsługę błędów – obsługa wyjątków
- inline
- Dynamiczne zarządzanie pamięcią – operatory new i delete
- Domyślne wartości parametrów funkcji
- Przeciążanie funkcji i operatorów
- Przekazywanie parametrów przez referencję
Paradygmaty programowania
Programowanie proceduralne:
Zdecyduj, jakie chcesz mieć procedury;
stosuj najlepsze algorytmy jakie możesz znaleźć.
Programowanie modularne:
Zdecyduj, jakie chcesz mieć moduły; podziel program w taki sposób aby ukryć dane w modułach.
Abstrakcja danych:
Zdecyduj, jakie chcesz mieć typy;dla każdego typu dostarcz pełny zbiór operacji.
Programowanie obiektowe:
Zdecyduj, jakie chcesz mieć klasy; dla każdej klasy dostarcz pełen zbiór operacji; korzystając z mechanizmu dziedziczenia, jawnie wskaż to, co jest wspólne.
Aktualne materiały na stronie http://brain.fuw.edu.pl/~jarek/programowanie.html