poniedziałek, godz. 15:15-17:00, sala P114 [grupa 2.].
Terminy i miejsca kolokwiów: 7. grudnia 2015 r., godz. 9:00-13:00,
sala 0.03a.
Terminy i miejsca egzaminów: 8. lutego 2016 r., godz. 9:00-13:00,
sala 1.01 [pisemny]; 9., 10. lutego 2016 r.,
godz. 8:00-19:00, sala 2.11 [ustny].
Warunki przystąpienia do sprawdzianów:
Kolokwia oraz egzamin pisemny w sesji podstawowej: Obecność
na liście słuchaczy wykładu.
Egzamin ustny w sesji podstawowej: Zaliczenie ćwiczeń
w trybie "0" (patrz: niżej) i uzyskanie co najmniej połowy całkowitej sumy punktów na egzaminie pisemnym.
Egzaminy w sesji poprawkowej: Zaliczenie ćwiczeń
w trybie "0" lub "W" (patrz: niżej).
Warunki zaliczenia:
Ćwiczenia:
Tryb "0": Uzyskanie co najmniej połowy całkowitej sumy punktów
na kolokwium.
Tryb "W": Uzyskanie co najmniej połowy całkowitej sumy punktów
na egzaminie pisemnym przy niespełnionych warunkach trybu "0".
Przedmiot: Uzyskanie pozytywnej oceny końcowej na egzaminie ustnym.
Ocena ta uwzględnia zarówno przebieg rozmowy w ramach egzaminu ustnego,
wcześniejsze wyniki egzaminowanego (punkty zdobyte na kolokwium i
egzaminie pisemnym), jak również opinię ćwiczeniowca
prowadzącego. O terminie przystąpienia do egzaminu ustnego decyduje tryb
zaliczenia ćwiczeń (patrz: wyżej).
Strategia egzaminu ustnego:
Kategorie pytań:
I Pytania elementarne: podstawowe struktury i konstrukcje, ich własności,
przykłady.
II Pytania zasadnicze: bardziej złożone struktury i konstrukcje, relacje
między strukturami, prostsze (s)twierdzenia.
III Pytania zaawansowane: subtelniejsze (s)twierdzenia i konstrukcje o strukturalnie
bardziej skomplikowanych dowodach, wymagające biegłej znajomości materii
wykładu.
IV Pytania nadprogramowe: materiał spoza głównego nurtu wykładu.
Schemat pytania: Każda z osób podchodzących do egzaminu pisemnego
losuje zestaw złożony z jednego pytania typu I, jednego pytania typu II oraz jednego
pytania typu III. Osoby z wynikiem z egzaminu pisemnego powyżej 15 pkt., stanowiącym
podstawę do odpytania na ocenę celującą, mogą dodatkowo wylosować
zestaw złożony z jednego pytania typu IV oraz jednego stwierdzenia do udowodnienia
w odwołaniu do treści wykładowych. Losowanie to nie nakłada na te osoby
obowiązku udzielenia odpowiedzi na pytania dodatkowe.
Ocena „do poprawy”: słabe wyniki na kolokwium i egzaminie pisemnym oraz istotne
luki logiczne i merytoryczne w odpowiedzi na egzaminie ustnym, mała precyzja języka.
Ocena dostateczna (3): pełna odpowiedź na pytanie typu I, istotne elementy
odpowiedzi na pytanie typu II, ewentualnie z lukami w szkicach dowodów, znajomość
twierdzeń i konstrukcji, o których mowa w pytaniu typu III.
Ocena dobra (4): j/w + szczegóły odpowiedzi na pytanie typu II, w tym bardzo dobra
znajomość idei dowodów podstawowych twierdzeń, także tych z pytania
typu III, sprawne poruszanie się w tematyce wykładu i świadomość ogólnych
zasad opisu algebraicznego; rozsądne wyniki na kolokwium i - przede wszystkim - na egzaminie
pisemnym.
Ocena bardzo dobra (5): j/w + szczegóły odpowiedzi na pytanie typu III; duża
precyzja języka, wysoki stopień sprawności w poruszaniu się w materii
wykładu; co najmniej dobry wynik na egzaminie pisemnym (~80%).
Ocena celująca (5+): j/w + czytelna biegłość w dyskusji zagadnień
algebraicznych omówionych na wykładzie, także tych spoza głównego nurtu
(będących przedmiotem pytania typu IV); bardzo duża precyzja języka,
zdolność udowodnienia prostego stwierdzenia w sytuacji egzaminacyjnej.