#include using namespace std; class Prostokat { int szer, wys; public: void ustaw (int, int); int pole (void) {return (szer * wys); } }; void Prostokat::ustaw (int a, int b) { szer = a; wys = b; } int main () { Prostokat a, *b, *c; Prostokat *d = new Prostokat [2]; // tablica 2-elem // (samo d wskazuje na prostokat nr.0) b= new Prostokat; // wskaznik na 1 obiekt c= &a; // wskaznik na obiekt 'a' a.ustaw (1,2); // obiekt czyli '.' b->ustaw (3,4); // wskaznik czyli '->' d->ustaw (5,6); // dotyczy elementu nr. 0 d[1].ustaw (7,8); // dotyczy elementu nr. 1 cout << "Pole a : " << a.pole() << endl; cout << "Pole *b : " << b->pole() << endl; cout << "Pole *c : " << c->pole() << endl; cout << "Pole d[0]: " << d[0].pole() << endl; cout << "Pole d[1]: " << d[1].pole() << endl; delete[] d; // kasuje tablice delete b; // kasuje pojedynczy obiekt return 0; }