Kontrola wykonywania programu
Wielokrotny wybór - switch:
case value1 : statement; break;
case value2 : statement; break;
case value3 : statement; break;
Obliczana jest wartość wyrażenia selector i wynik porównywany jest z wartościami następującymi po słowie case. Pozytywny wynik takiego porównania gwarantuje wykonanie instrukcji zawartych w statement po dwukropku. Użycie break jest opcjonalne - powoduje wyjście z instrukcji switch.
case 'a' : cout << ”it’s 'a'" << endl;
case 'b' : cout << ”it’s 'b'" << endl;
case 'c' : cout << ”it’s 'c'" << endl;
default : cout << ”Type a,b or c!" << endl;
for(int i = 0; i < 128; i = i + 1)
if (i != 26) //Terminal Clear screen
<< char(i) //Type conversion
break oraz continue modyfikują wykonywanie pętli
- break - powoduje wyjście z pętli z pominięciem pozostałych instrukcji - przerywa działanie pętli
-
- continue - wstrzymuje wykonywanie instrukcji w bieżącej iteracji i powoduje rozpoczęcie wykonywania kolejnej iteracji